close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרצאות בשנת 2021

מערכת שורשיז תמוז, תשפא27/06/2021

מהי הרצאה טובה, מה היא כוללת ואיך משיגים אחת טובה?

תגיות:
צילום: pixabay
הרצאה הינה כלי למסירת מידע המוגש לשומעים באופן מילולי.
היא אמצעי למידה המספק אינפורמציה, מלמד נושאים מסוימים, ומעניק טכניקות וכלים להתפתחות אישית ומקצועית, ניהולית ועסקית.

הרצאה טובה מורכבת מדוגמאות מוחשיות מצגות, סיפורים והפעלות המתחברים לעולם התוכן של המאזינים ויוצרים אצלכם את התחושה שהיה להם שווה לשמוע אותה.

הרצאה מתאימה לכל מי שמעוניין להעביר אינפורמציה וידע מסויים יחד עם הקניית כלים ומיומנויות, לשכנע, לשנות עמדות, למכור מוצרים או שירותים ולהניע אנשים לפעולה.

ישנן הרצאות המגיעות בצורה פרונטלית וישנן הרצאות אונליין.
הרצאה העשויה היטב בנויה מפתיח, ליבה שהיא גוף ההרצאה וסיום כאשר אופן החלוקה בין שלושתם נע בין עד - 5% לפתיח, 90% ליבה ועד 5% סיום.

סוגי הרצאות

ישנם כמה סוגים של הרצאות:
1. הרצאות מקצועיות - הרצאות מסוג זה הן כלי שיווקי ומבדל כאשר הנחלת הידע בהם משמש כמפתח לשינוי תפיסות והתנהלות.
הם כלי חזק להעצמה ולפיתוח ידע מקצועי בקרב מנהלים, עובדים, יועצים ואנשי מקצוע במגוון תחומים.
ההרצאות מעניקות ידע בנושאים מבוקשים כמו: סטוריטלינג אסטרטגי, ניהול קהילות, ניהול זמן אפקטיבי בעולם כאוטי, פרזנטציה מנצחת, ניהול ידע, אסטרטגיה, שיווק ועוד.
2. הרצאות העשרה - הרצאות העשרה אמורות להיות חוויתיות וסוחפות ועם זאת בעלות ערך מוסף לשומעים.
את החוויה בהרצאה יוצרים על ידי סיפורי מקרה וסיפורים אישיים במינון מבוקר, קטעי מוזיקה, הפעלות וסרטוני וידאו.
3. הרצאות מוטיבציה - הרצאות היוצרות דחף ליצירת שינוי.
בהרצאות מוטיבציה לא מספיק העברת המידע ומיומנויות, הן מועברות על ידי אדם אנרגטי במיוחד,עוצמתית ומתלהב, אינו מרוכז בעצמו אלא מסוגל לעורר תחושת מסוגלות אצל אחרים על מנת להניע אותם לצאת מאזור הנוחות ולהעז לצעוד קדימה.
4. הרצאות מכירה - הרצאות המתמקדות במוצר או שירות ספציפי המוצגים לקהל יעד במטרה שהם יסייעו לו לפתור בעיה.
ההרצאות עוסקות באחת מהתופעות השכיחות בעולם בשנים האחרונות ובפרט בתחום הניו מדיה: שיווק ומכירות, פרסום באינטרנט, שיווק דיגיטלי, ביזנס ועסקים ועוד.
למעשה, בכל הרצאה מסוג שהיא חובה לשלב אלמנטים מכירתיים על מנת שהמארגנים ירצו להזמין עוד הרצאות וסדנאות המשך.
ההבדל בינה לבין ההרצאות האחרות הוא למכור כמה שיותר.
רק צריך לקחת בחשבון שהרבה אנשים נעשו רגישים לכל מי שמנסה למכור משהו, לכן צריך לעשות את זה בחוכמה והסוואה מדויקת של אקט המכירה בתוך ההרצאה.
5. הרצאות וידאו - הרצאות הנמסרות כמו שיטת הלמידה מרחוק, אם עד לא לפני הרבה זמן היה צורך להגיע פיזית לכיתת הלימוד לשמיעת הרצאות, הרי שכיום יש את האפשרות לצפות מהבית באינסוף הרצאות מכל הסוגים.
הלמידה מרחוק נעשתה פופולרית מאד בימינו, היא מביאה לחיסכון של זמן יקר ומעניקה אפשרות ללמוד בזמן שנוח לכל אחד.
ישנם גם הרצאות וידאו מצולמות בשידור חי, המרצה מעביר את ההרצאה בזמן אמת והצופים בבית צופים בהרצאה או בסדנה והם יכולים ליטול בה חלק פעיל.
6. הרצאות וובינר - וובינר היא הרצאה אינטרנטית המועברת בשידור חי עם לקוחות, ספקים, שותפים או עובדים, דרכה מדגימים מוצר מסויים, ומשתמשים בה להעברת מסרים, ניתן לשלב בה מצגת ועוד.
המשתתפים יושבים מול מכשיר שמחובר לאינטרנט, צופים בוידאו של המנחה ונוטלים חלק בהרצאה בזמן אמת.
היא נקראת גם בשמות נוספים כמו: שיחה אינטרנטית, כנס אינטרנטי, סמינר מקוון ועוד.




ממה בנויה הרצאה טובה?
הרצאה טובה היא הרצאה שמשאירה בפה טעם של עוד, על מנת שהיא תצא מוצלחת צריך שיהיו בה את הנתונים הבאים:

1. בחירת מטרה להרצאה - בשלב הראשון צריך להגדיר מה המטרה של ההרצאה, האם היא לצורך מניעת שימוש באלכוהול, שכנוע של רכישת קרקע חקלאית וכו'.
כאשר ישנה מטרה מוגדרת, ניתן להמשיך לבחור את המסרים, הדוגמאות והאמצעים דרכם יועברו המסרים במהלך ההרצאה.
2. התאמת ההרצאה וסגנון הדיבור לקהל היעד לדוגמא, צריך להבדיל בין קהל יעד של בני נוער לבין קהל של אוכלוסיה מבוגרת.
3. תכנון נכון של ומסודר של ההרצאה - חשוב להגדיר את ההרצה במסגרת זמן ולחלק אותה לראשי פרקים.
4. להשתמש בכל האמצעים שימשכו את תשומת ליבו של הקהל אם זה באמצעות סיפור אישי, הפעלות ועוד.
הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה